Organization “Daash” controlled territory equivalent to the size of Britain

Posted on September 5, 2014

0


Thursday, 04/09/2014

تنظيم " داعش " يسيطر على أراضي تعادل مساحة بريطانيا

إقرأ أيضاً Read also
قال مدير المركز الوطني الأمريكي لمكافحة الإرهاب ماتيو أولسين إن مساحة الأراضي التي يسيطر عليها تنظيم “الدولة الإسلامية” تساوي أراضي بريطانيا. The director of the National Center for American counter-terrorism Matthew Olsen The area of ​​land controlled by the organization “Islamic state” is equal to the territory of Britain.
وأضاف في خطاب ألقاه في معهد بروكينغس في واشنطن ان تنظيم “الدولة الإسلامية” الذي يضم بحسب معلوماته أكثر من 10 آلاف من المقاتلين، عرض نفسها قوة قتالية فعالة مشيرا إلى أنه يسيطر حاليا على الأراضي بين نهري دجلة والفرات التي تساوي مساحتها مساحة بريطانيا. He said in a speech at the Brookings Institution in Washington, said the organization “Islamic state”, which includes, according to his information more than 10 thousand fighters, display itself an effective fighting force, noting that currently dominates the land between the Tigris and Euphrates, which is equal to an area the size of Britain.
كما أفاد أن أموال التنظيم التي تأتيه من بيع النفط والتهريب والفداءات تبلغ مليون دولار يوميا، مؤكدا أن التنظيم يعتبر نفسه “زعيما جديدا للجهاد العالمي” ويتمتع بوسائل الدعاية الأكثر تطورات مقارنة مع الجماعات المتطرفة الاخرى. It also stated that funds the organization that comes to him from the sale of oil smuggling and Alfdaouat one million dollars a day, stressing that the organization considers himself “the new leader of global jihad” and enjoy the publicity means most developments compared with other extremist groups.
وأوضح في الوقت نفسه أنه لا تتوفر لدى الاستخبارات الأمريكية في الوقت الراهن معلومات حول خطط “الدولة الإسلامية” للقيام بأعمال إرهابية في الأراضي الأمريكية. He pointed out at the same time it does not have the intelligence of America at the present time information about the plans, “the Islamic state” to carry out terrorist acts in the territory of America.
وقال: “نعرف أن أكثر من 12 ألفا من المقاتلين الأجانب بمن فيهم أكثر من ألف أوروبي وأكثر من مئة أمريكي وصلوا إلى سورية خلال السنوات الثلاثة الأخيرة”، مؤكدا أن الكثير من المقاتلين الأجانب انضمو الى “الدولة الإسلامية”. He said: “We know that more than 12 thousand foreign fighters, including more than a thousand European and more than a hundred dollars and arrived to Syria during the last three years,” stressing that a lot of foreign fighters Andmo to “Islamic state”.
وأفاد أن هيئة التحقيقات الفدرالية الأمريكية “اعتقلت أكثر من 6 أشخاص كانوا يخططون للتوجه من الولايات المتحدة إلى سورية لدعم “الدولة الإسلامية”. He reported that the American FBI “arrested more than 6 people who were planning to fly from the United States to Syria to support the” Islamic state “.
Posted in: Uncategorized