100 terrorist Dane traveled to Syria to join the armed groups

Posted on September 5, 2014

0


Page last updated on Wednesday, September 3, 2014 at 19:03

Jouhina News:

كشفت صحيفة “كوبنهاغن بوست” الدنماركية أن 100 دنماركي سافروا إلى سورية للانضمام إلى صفوف التنظيمات الإرهابية المسلحة فيها. Newspaper, “the Copenhagen Post,” that the 100 Danish Danish traveled to Syria to join the ranks of the armed terrorist organizations.

وأوضحت الصحيفة في تقرير نشرته اليوم أن تقديرات جهاز الاستخبارات الدنماركية “بي اي تي” تشير إلى أن مئة دنماركي على الأقل سافروا إلى سورية من أجل القتال إلى جانب التنظيمات الإرهابية مشيرة إلى أن الدنمارك تأتي في المرتبة الثانية بعد بلجيكا في الدول الاسكندنافية من حيث عدد الأشخاص الذين انضموا إلى صفوف التنظيمات الإرهابية في سورية بينما تحتل دول اسكندنافية أخرى مثل النرويج والسويد المرتبتين الخامسة والعاشرة على التوالي في هذا الشأن. The newspaper pointed out in a report released today estimates intelligence Danish “NBA T” to indicate that a hundred Danish at least traveled to Syria in order to fight with the terrorist organizations, noting that Denmark is ranked second after Belgium in Scandinavia in terms of the number of people who have joined the ranks of terrorist organizations in Syria occupies while other Scandinavian countries such as Norway and Sweden ranked fifth and tenth, respectively, in this regard.

من جهته حذر الباحث النرويجي توماس هيغهامر من أن نسبة مشاركة الدنماركيين في التنظيمات الإرهابية التي تقاتل في سورية مثيرة للقلق في حين أشار الباحث بيتر نيومان من المركز الدولي لدراسة التطرف إلى أن 30 بالمئة من النساء الغربيات اللواتي انضممن إلى صفوف التنظيمات الإرهابية في سورية يأتين من السويد. For his part, warned researcher Norwegian Thomas Hegghammer that the participation rate of the Danes in the terrorist organizations that are fighting in Syria worrying while noted researcher Peter Neumann of the International Centre for the Study of extremism that 30 percent of Western women who joined the ranks of terrorist organizations in Syria come from Sweden .

ووفقا لإحصاءات غربية هناك آلاف الإرهابيين الأجانب الذين انضموا إلى صفوف التنظيمات الإرهابية في سورية والعراق بينهم 1500 بريطاني و14 ألف شيشاني. According to statistics, there are thousands of Western foreign terrorists who have joined the ranks of terrorist organizations in Syria and Iraq, including the 1500 British and 14 thousand Chechens.

وكان تقرير شمل 25 دولة وفرت معلومات عن إرهابيين يحملون جنسياتها وانضموا للقتال في صفوف التنظيمات الإرهابية في سورية كشف مؤخراً أن تونس تصدرت الدول العربية من حيث عدد الإرهابيين الذين جاؤوا منها إلى سورية حيث وصل عددهم إلى ثلاثة آلاف ثم السعودية التي خرج منها 2500 إرهابي تليها المغرب. The report included 25 countries and provided information about the terrorists holding their nationalities and joined the fight in the ranks of terrorist organizations in Syria recently revealed that Tunisia topped the Arab countries in terms of the number of terrorists who came of them to Syria, where the number has reached to three thousand, then Saudi Arabia, which came out of her 2500 terrorist followed by Morocco .

http://jpnews-sy.com/ar/news.php?id=77731

Posted in: Uncategorized